Сюрпризом для публіки, не вказаним в афіші, стало першовиконання твору для скрипки соло, написаного спеціально на замовлення Шутка для цього концерту. Львівський композитор Віктор Камінський буквально за кілька днів написав розгорнуту віртуозну п'єсу - а хіба можна було б пам'яті Сарасате написати щось невіртуозне? - з екстравагантною назвою "Блукаючий дух митця", зашифрувавши у початковій музичній темі монограму прізвища "Сарасате". Використавши максимум складних прийомів скрипкової гри і кілька цитат із творів самого Сарасате, автор створив музику напружену, неспокійну, подекуди навіть жорстку, а разом з тим не поминув і епізодів вишуканої "іспанської" лірики. А те, що молодий скрипаль опанував цей вельми складний текст за два дні, свідчить і про його професійний рівень, і про неабиякий мистецький інтелект, завдяки якому музикант природно переходить від класичних шедеврів до романтичної музики самого Сарасате (а Шутко обрав для цього концерту його чудовий "Андалузький романс"), а від неї - до творів, написаних "тут і тепер". Спеціальною гостею концерту стала молода іспанська скрипалька Єва Леон, що в останні роки мешкає у НьюЙорку. Уродженка екзотичного раю для туристів, Канарських островів, вона навчалася у багатьох видатних майстрів скрипкової педагогіки світу, зокрема й в українського метра Олега Криси, перемогла на більшості скрипкових конкурсів в Іспанії, а в США отримала престижну премію, завдяки якій перед нею відчинилися двері реномованих залів. Її манера гри справді заворожує - не те, щоб вона була остаточно бездоганною, із деякими трактуваннями можна було б навіть посперечатися, але скрипалька продемонструвала найголовніше: своє власне артистичне обличчя. І в хрестоматійному концерті Ф.МендельсонаБартольді, і в не менш популярних "Циганських наспівах" Сарасате Єва Леон, тонко відчуваючи стиль кожного твору, все ж презентувала власний образ розкішної романтичної примадонни. Легко і невимушено, вона обирала темпи, розставляла змістові акценти. Треба віддати належне й Академічному симфонічному оркестру Львівської філармонії та диригентові Юрію Бервецькому, які буквально "на льоту" ловили художні відкриття іспанської скрипальки. Зрештою, вона високо оцінила співпрацю з львівськими митцями і висловила особливе захоплення львівською публікою. Любов Кияновська |